VIDEO TUTORIAL: “CARA UNTUK TAMBAH NILAI MY WALLET DI HALO”

Aktiviti terkini | 5 Februari 2022

Tempat Aktiviti:
“Facebook page” Pusat Ekonomi Digital PEDi Terendak Permai

Ringkasan Aktiviti :
Pengisian ini diadakan melalui Facebook Page Pusat Ekonomi Digital Terendak Permai. Pengisian ini memberi sedikit perkongsian kepada pengikut-pengikut Page Pusat Ekonomi Digital Terendak PermaiPengisian ini diadakan melalui Facebook Page Pusat Ekonomi Digital Terendak Permai.

Tujuan :
• Mewar-warkan kepada orang ramai bahawa aplikasi Halo Je sudah mempunyai My Wallet sendiri. My Wallet ini akan memudahkan lagi transaksi kita dengan beberapa klik saja pembayaran sudah selesai berbanding menggunakan internet banking.


Butir-Butir Berkaitan Dengan Aktiviti :
• My Wallet ini boleh dijadikan sebagai satu alat bantuan belanjawan. Apabila kita membuat sesuatu pembayaran, My Wallet akan menyimpan segala rekod perbelanjaan di bahagian ‘history’. Oleh itu, kita tidak perlu lagi risau untuk mengingati atau tertanya-tanya akan kemana duit anda telah menghilang atau berapa banyak anda telah berbelanja dalam seminggu atau sebulan.


Kebaikan / Kelebihan Aktiviti :
• Masyarakat setempat boleh memesan makanan kegemaran mereka dengan pantas dan mudah kerana proses pembayaran tidak lagi rumit berbanding menggunakan internet banking.
• Petugas PEDi dapat membantu masyarakat setempat untuk mengawal bajet perbelanjaan bulanan mereka. Dengan adanya My Wallet ini, masyarakat boleh mengehadkan perbelanjaan membeli makanan di luar kerana setiap transaksi pembelian direkod


Berikut adalah gambar sepanjang aktiviti dijalankan :