Melawat Sambil Belajar Bersama Taska Kemas Taman Terendak Permai

11 Januari 2019 | Jumaat
9.00 pagi – 11.00 pagi | Pusat Internet Taman Terendak Permai, Melaka

Tujuan:
• Peserta akan dikehendaki melengkapkan program 4 bulan dengan merit yang diperlukan atau syarat - jam belajar dan kehadiran, penyiapan semua modul, markah, kerja berpasukan, projek tugasan untuk memenuhi syarat untuk pensijilan program. Peserta terpilih, semata-mata berasaskan merit mungkin diberi keistimewaan untuk menyertai program yang lebih maju atau menjemput peristiwa pengalaman atau perjalanan mengikut budi bicara penganjur.
• Digi mempunyai hak untuk mengubah, meminda, menambah dan / atau menukar mana-mana keperluan dan / atau mekanisme program yang dinyatakan dalam Klausa 3 di atas tanpa memberi sebarang notis terlebih dahulu.

Kelebihan:
1. Dapat membantu petugas PI mencapai KPI Kelas ICT masing-masing kerana petugas PI dikehendaki mengajar modul-modul ini kepada peserta.
2. Dapat menambah keahlian PI yang sedia ada.
3. Petugas PI berpeluang meningkatkan ilmu pengetahuan & kemahiran dari segi cara mengajar.
4. Dapat mendekatkan diri dengan pelajar serta membantu pelajar untuk menggunakan alatan komputer yang serba baru dalam meningkatkan teknik mengajar yang lebih berkesan.

Penglibatan:
Para peserta.

Aktiviti Berkaitan:
Aktiviti mengenal peralatan komputer adalah satu aktiviti yg sangat bagus kerana ingin mmberi pendedahan kepada generasi muda mengenai teknologi maklumat. Hal ini kerana,perkembnagan teknologi maklumat sangat berkembang dan tidak mahu generasi muda sekarang ketinggalan dengan negara-negara lain yang pesat membangun dengan teknologi yang baru serta canggih.

Berikut adalah gambar semasa aktiviti dijalankan: